Qalesya Musim ke Dua

“Ada satu yang hilang , didalam hatiku. Mengusik lara hati . Saat menginginkanmu, terapi luruh jiwaku. Sejak kau pergi, dan aku hanya diam. Biarkan kau menghilang, dan untuk selamanya. Kini haruskah aku sendiri…Tanpamu lagi…Temani aku. Lihat hatiku merintih diri…Menantikan mu…Dalam pelukanku”

“eh, itu kan Qalesya !” . Ingat lagi tak dengan Qalesya? Yup ! Qalesya musim kedua kembali lagi di bulan Ramadhan tahun 2010 ni. Qalesya musim terbaru ini akan bersiaran dalam 20 episod di Astro Prima dan episod pertama telah disiarkan pada 9hb Ogos yang lalu. Peminat siri si gadis manis ni bolehlah mengikuti siri ini dari Isnin hingga Khamis pada jam 9.00 malam dan kepada jejaka yang sembahyang terawih, bolehlah tengok siaran ulangan pada pukul 5.30 pagi atau 06.30 petang.

Kali ini persekitaran cerita berubah dengan Qalesya dan Muhammad serta rakan-rakan berada di sebuah Sekolah Menengah biasa. Manakala Syadat dan Comel masih bersekolah di sekolah agama. Suasana baru dengan cabaran baru. Sinopsis cerita ada di bawah.

Nurul Elfira Loy (Qalesya)

Pelakon- pelakon untuk Qalesya season 2 (two) ~ (aiseh… omputih plak) woah! Macam ada sedikit kejutan. Adik beradik Nurul Elfira Roy (Qalesya) iaitu Nurul Ezlisa Loy (Melly) dan Ahmad Ezzrin Loy (Harun) turut membintangi Qalesya 2010. Satu lagi watak utama, iaitu Shakira yang dilakonkan oleh Nabila Dally, gadis cun dari Sabah yang pernah mengikuti program Pilih Kasih. Watak terdahulu seperti Mustafa ( Haji…haji…haji…Mustafa) lakonan Ahmad Zaidyansjah, Sadat (Amirul Aiman) dan Comel (Hazahatul Qhuraisha Hazali) masih lagi dikekalkan. Lain-lain pelakon tambahan, Eric Fuzi, Badrulshah dan Chomat Samad.

Addy Asraf (Muhammad)

Nurul Ezlisa Loy ( Melly) dan Nabila Daly (Shakira)

Ahmad Zaidyansjah (Mustafa) ~ orang Sabah rupanya dia ni…

Amirul Aiman (Sadat)~ macam penjahat tapi macam tak… ades

Hazahatul Qhuraisha Hazali (Comel)~ kawan Qalesya yang suka makan …hehehe

Setakat dua episod yang lalu, kita diceritakan tentang perkembangan Qalesya dan rakan-rakan selepas cuti di Sekolah Agama. Untuk episod – episode yang seterusnya, pasti kita akan disajikan dengan lebih banyak ragam dan keletah budak-budak ni. Aduhai… haji haji haji Mustafa! Dan Sadat… kiranya dorang ni penyeri cerita ni dengan tahap lawak peringkat ke tujuh dan Shakira,Qalesya dan Melly merupakan pemanis dalam cerita ni… owh! Nabila Dally lawa la ( eh..aku puasa la!)

Sinopsis Cerita : (dari Astro) – Jangan baca kalau tak mau ke’suspen’an hilang! ~_^

Qalesya bekerja sebagai pembantu am di sebuah sekolah di Kuala Lumpur, menggantikan tempat ayahnya, yang sedang sakit. Di sekolah itu, Qalesya turut mencuri peluang untuk belajar di luar kelas. Di samping itu, Qalesya turut mengajar mengaji secara separa masa untuk mendapatkan wang tambahan. Semuanya dilakukan demi mencari wang tambahan untuk menampung kos perubatan ayahnya. Namun, kehidupan Qalesya yang sememangnya sudah sukar itu, dibebani pula dengan kehadiran Shakira.

Shakira merupakan anak orang kaya yang belajar di sekolah itu. Shakira benci dan cemburukan Qalesya, kerana pelajar-pelajar lelaki di sekolah itu lebih meminati Qalesya. Masalah bertambah rumit apabila Shakira berkenalan dan jatuh hati pada Mohammed. Selepas mengetahui sejarah perhubungan Qalesya dan Mohammed, Shakira sanggup melakukan apa saja untuk memisahkan mereka. Akibatnya, Qalesya sentiasa menjadi mangsa bulinya.

Demi persahabatan lama, dan janji mereka kepada Tuan Haji Abidin, Qalesya and Mohammed turut mencuri peluang melawat kawan-kawan mereka di sekolah agama itu. Semasa berada di situ, pelbagai pengalaman dan adventur baru menanti mereka.

Namun, semua pengalaman ini tentu tidak dapat menandingi kejutan yang Qalesya terima daripada Mak Salmah (ibu Shakira). Mak Salmah amat mengagumi bakat dan sikap Qalesya, lalu telah mendaftarkan namanya untuk sebuah pertandingan berunsur keagamaan. Mohammed terus memberi galakan kepada Qalesya sehingga akhirnya, dia berjaya menjuarai pertandingan itu.

Amacam? Selepas baca sure korang rasa nak tahu lebih kan… hehehe. Tunggu jaklah siarannya, jangan lupa yeak. Astro Prima, Jam 9 malam , Isnin hingga Khamis. Ulangan pada 5.30 pagi dan 06.30 petang.

Insya Allah, aku akan kemaskini cerita / ulasan siri Qalesya musim kedua ni. Nabila Dally kat hujung kanan tu… aiseh, meruntun jiwa tul… meooow!

Oh ya! Tajuk lagu OST Qalesya tu ada orang cakap Pelangi Kehidupan. Tapi siapa penyanyi nya? Erm…

nak baca ulasan Qalesya Musim Pertama ? kat SINI

p/s : Banyak gak program yang menarik untuk tontonan di bulan Ramadhan ni. wah… pasti siuk! Panjang berjela entry aku kali ni…atukui! memang sedaaap!

catatan: Sebahagian dari gambar adalah hakmilik saudari Elfira Loy aka Qalesya sendiri.

Related Posts with Thumbnails

18 Responses to Qalesya Musim ke Dua

  1. adoi laa remm..aku tak tengok la plak cite nih dowhhh ehehehe buat pengetahuan ko, umah aku dah ade astro…hikhikhik..(jakon) hahahaha

  2. Salam! =D
    Good write up bro! i like your posting.. keep it up for update the ” Qaleysha”.. =)

    yours
    SH

  3. lizz says:

    aku tengok mule2 sebabkan anak2 si Loy tu.hahahaha!tapi,memang best cite ni.budak2 ni pandai berlakon ;)

  4. Ika says:

    salam..sy mmg ske tgk cite qalesya nie..tp yg bsn tu qalesya org buli,tolak kpla dye bole biarkn lak..xde dh zmn skrg nie org biarkn diri dye dwat camtu..klo ad pn ssh sgt2 nk jmpe..tgk dr gaya qalesya bru citenye ada tmbhn unsur2 klkr..dgn gelagat ckgunye(xigt nme),3bdk gengster konon (ezzrin,chomat,eric),lbh2 lg sadat n haji3 mustafa tu..hrp2 cite nie akn btmbh mnarik lg utk epsd akn dtg!!!

    • budakhutaN says:

      Ahaks… watak utama memang selalu kena buli..kesian kan ~_^. Kena tambah elemen kelakar sambil tak lupa elemen dakwah tu.. hehehe

  5. nora says:

    eric badrolshah? apa lah awk nih..nama dia eric fuzi lah..badrolshah tu org kerdil yg berlakon dlm qalesya tuh..asal awk combined kan nama dorang?

  6. ikah says:

    tpi sekolah terbitan beliau di mana ha x kan x nak di terbitkan di mana kah sekolah tersebut…..

  7. addin says:

    bile ulangan qalesya ni?
    ade x ulangan dr episod 1 hgg skunk bg qalesya musim bru ni???
    kt youtube xde ke qalesya musim bru?
    mau download ni

  8. zool says:

    Aku baru je sempat tgk2 sikit citer ni ari tu.. memang nak tgk lagi.. tapi tak puas hati ko tak citer pasal Joey.. cikgu lawak tin..tin.. tin.. huhuhuhu,,
    tapi nabila daly tu memang cun la.. ada iras2 diana danielle. kalau aku jadi cikgu pun sure jatuh cinta.. ha hahaha

  9. syaitan666 says:

    citer ni mmg mengarot nk mampos…x logik lngsung

Tinggalkan Komen

TERKINI DI BUDAKHUTAN
Raudhah | Demi Sebuah Cinta, Biarlah Ia Membara !
Demi sebuah CINTA... Biarlah ia membara ! Peminat nov[baca]
Aurora Di Hemisfera
Aurora di hemisfera. Celaru borealis fenomena bukan m[baca]
Perjalanan Ini
  Hujan... Awal lagi sudah hujan. Mata tidak ma[baca]
Disleksia | Kodeksku Yang Kompleks
Sejak dua menjak ini, makin kerapku diganggu visi... Bila[baca]
HIDUP | HADIR
Hidup. Kalau lihat dengan dua mata mungkin berbeza dengan s[baca]
Mercun & Bunga Api | Jual, Beli, Bakar
Siapa lagi yang masih ada stok bekalan bunga api dan merc[baca]

Tentang Aku?

Aku adalah seorang orang. Seorang lelaki dan itu adalah muktamad. Ini adalah sebuah blog yang bukan macam blog? bukan juga ‘goblok’, tetapi kongsi selok-belok agar jadi insan elok. Terima kasih kerana sudi membaca. Berminat untuk berkenalan / beriklan boleh ke facebook atau email