Gadis CantiK ?

Wow! cuba tengok gadis cantik dan comel tu… sejuk mata melihat. Senyuman yang manis, lirikan mata menggoda, lenggok tubuh memikat… menggiurkan (istilah untuk mereka yang otak kaler oren). Kecantikan luaran itu sekarang menjadi buruan jejaka yang mencari cinta mata (cinta pada paras rupa). Tidak kurang juga mereka yang cantik ini menjadi ikon tarikan kepada produk dan hiburan. Siapalah yang tdk suka tengok gadis / wanita yang cantik… tipulah! Tapi kalau setakat suka tengok dan menghargai kecantikan perawan dan wanita itu boleh, tapi bukan suka2 hati mau jatuh2 cinta, mempermainkan,memperlekehkan, membuat onar kepada si lawa. lebih-lebih lagi untuk mereka yang sudah punya pasangan hidup sendiri, jangan mau menggatal…uhuk…uhuk… terbatuk plak… hehehe

(Taylor Swift, Mary Elizabeth Winstead, Emma Watson, Jessica Alba) omputih

Lain orang, lain minat dan tafsiran mereka tentang gadis cantik. Kenapa cantik ? kerana ia memberikan kepuasan psikologi dan naluri. Setiap perempuan mahu menjadi cantik… Aku sempat mengedit dan menggumpulkan beberapa gambar gadis / wanita cantik ni. Mereka adalah pilihan aku, maka kalau ada yang korang rasa tidak berkenan… tak dapat den nak nolong eh. Cik adik / kakak manis semua ni punya kelebihan masing-masing. Aku buat beberapa kategori:- gadis cantik, menarik, lawa, cewek kiut, comel, mengancam, ayu dari omputih, Jepun dan Korea…

(Yumi Sugimoto, Ryoko Hirosue, Masami Nagasawa, Horikita Maki) Jepun

korang rasa, apa yang membuatkan seseorang awek itu cantik? adakah disebabkan matanya kah, hidung kah, bibirkah, rambutkah, bentuk badankah, suaranyakah, gigikah… Ataupun cara mereka berpakaian dan berfesyen? Kalau di ikutkan semua mahukan pakej yang lengkap… kena tanya sama itu hud-hud…

(Yoona, Han Ga In, Son Dam Bi, U-ee) Korea

Oh yeah! Gadis cantik bukan hanya terhad kepada mereka dari luar negara. ‘Khazanah’ (ewah…) wanita lawa juga tak kurang hebatnya di negara kita sendiri. Cuma mungkin awek kiut kita kurang menyerlah. Maksudnya kurang dipasarkan di media tempatan mahupun antarabangsa. Tengok strategi pemasaran Jepun dan Korea. Artis2 mereka semakin berkembang sayapnya, bukan setakat jadi jagoan di gelanggang sendiri. Fuh, tentang isu kehebatan artis Korea dan Jepun ni kena buat topik lain… hehehe

(Siti Nurhaliza, Maya Karin, Nabila Dally, Lisa Surihani) Malaysia

Dalam seantero dunia ni, sesuatu yang cukup sempurna sifatnya sukar untuk di cari. Manusia…ada sahaja khilafnya. Rupa cantik, anggun dan lawa… tapi perangai sedikit tersimpang. Eh, aku tak maksudkan mereka yang ada dlm gambar dlm ni tau, tak pepasal karang ada yang amek hati dan mau menyaman plak…ahaks. Aku maksudkan semua umat manusia di muka bumi ni. Lelaki, perempuan atau mereka yang di perantaraannya… pasti ada kelemahan dan kekurangannya. Tapi yang lemah dan kurang tu boleh diperbaiki dan dikasi kurang lagi… biarlah kita tak secantik, tak sekacak mana… yang penting hati mau baik, adab kena sopan dan tutur biar elok.

Biarlah cantik luar dan cantik dalam…

Salam manis cik adik cantik ~_^ tata…

p/s: kemaskini di blog lain… (klik gambar) kalau korang rajin, jenguk2 lah yeak…

——————————————————————————————————————-

GADIS CANTIK : AKU SAYANG DIA

8 Responses to Gadis CantiK ?

  1. bain says:

    kalo otak kaler merah plak mcm maner? ^_^’

  2. kalin_rain says:

    bagus…siok pula baca..

  3. Kecantikan yang hakiki adalah lahir dari dalam diri seseorang. Terpancar di wajah, tutur kata, sifat dan kelakuan..

    Nice topic btw..

  4. Mat Pintu says:

    fuh! gua nak ushar nabila dally terpergi lak blog lu bro. nice entry. siapa bilang gadis melayu tak menarik hati tiada memikat? artis luar sana surgery blaka nuh..haha

Tinggalkan Komen Kepada budakhutaN Batalkan

Tentang Aku?

Aku adalah seorang orang. Seorang lelaki dan itu adalah muktamad. Ini adalah sebuah blog yang bukan macam blog? bukan juga ‘goblok’, tetapi kongsi selok-belok agar jadi insan elok. Terima kasih kerana sudi membaca. Berminat untuk berkenalan / beriklan boleh ke facebook atau email

error: Content is protected !!